בעקבות מותו הפתאומי של תוכן איכותי באתרים, החלטנו להביא בדוח מצב ה-SEO את השינויים האחרונים בגזרת התוכן, כיצד זה משפיע על מאמצי הקידום שלכם ועוד.
אז בואו נתחיל..
הידיעה הראשית
בחודשים האחרונים (מאז אמצע מאי) תוצאות החיפוש בגוגל משתנות ללא הרף וכלי "מזג האוויר" מציגים "טמפרטורות" גבוהות במיוחד בזמן שגוגל נותרת שקטה...
האם עכשיו נמצאה הסיבה לתנודות המיקומים האחרונות בדפי תוצאות החיפוש?
הכירו את BERT החדש – TW-BERT
אם כמוני אתם אוהבים לקרוא נתונים טכניים, תוכלו לעשות זאת כאן:
https://www.linkedin.com/posts/krisronsmans_google-introduces-tw-bert-as-ranking-algorithm-activity-7094621581028536320-ihut/
אבל אם תרשימים ונתונים טכניים הם לא כוס התה שלכם, זאת השורה התחתונה:
גוגל מבינים היום יותר טוב את כוונת המשתמש...
מאחורי שאילתת החיפוש!
כרגע עדיין לא ברור אם ענקית החיפוש החלה להשתמש ב- TW-BERT לצורך דירוג.
אם כן, זה בהחלט יכול להסביר חלק מהשינויים הרדיקאליים, שאנחנו עדים להם בחודשים האחרונים (בעיקר בחו"ל, ובמידה רבה גם במחוזותינו).
מה אתם יכולים לעשות?
אני לא זוכר מי הוא איש השיווק שאמר את המשפט "תשאלו אנשים מה הם רוצים ותנו להם את זה", אבל זה בהחלט צריך להיות הקו המנחה שלכם ביצירת תכנים באתרים – להבין את הלקוחות שלכם טוב יותר.
דרך אגב, אני לא חסיד גדול של לתת ללקוח את כל מה שהוא רוצה.
אנחנו ב-'כליום' הלכנו לא מעט כנגד מוסכמות השוק וכנגד הזרם – הורדנו מעקב קישורים מהמערכת למרות שלקוחות רצו את זה, התעכבנו עם השקת הדוחות שכלים אחרים הציעו... הקו המנחה מבחינתנו היה תמיד להשיג ללקוחות שלנו עוד טראפיק אורגני, כי זאת המהות של קידום אתרים.
ממש לפני ימים ספורים התבשרנו על כך שמערכת ישראלת ותיקה, שמציעה דוחות ומעקב קישורים, עומדת להיסגר כי היא נתנה לקהל את מה שהוא ביקש, אבל לא את מה שהוא צריך.
בקיצור – נסו להבין את צרכי הלקוחות שלכם (האמיתיים), בדקו מהם האתגרים והבעיות שלהם ותנו להם תוכן עם הפתרון שהם מחפשים.
דרך אגב, ביום ראשון הקרוב אנחנו עושים לייב על השינויים האחרונים בעולמות התוכן וכיצד אנחנו יכולים למצוא נושאים לכתיבה, שיביאו לנו מיקומים טובים בגוגל. אם אתם רוצים אתם מוזמנים להצטרף לשידור (בחינם):
https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZIpcuutpz8vGtNJjWxA8MQ8iHp23ciAkhr6
עוד ידיעות SEO
גוגל יוצאים בהכרזה פומבית – בלי שאלות?!
לפני כשבוע אמרתי באחד ה-Live-ים של 'כליום' שאנחנו לא רואים שאלות (סכמת FAQ) יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.
באותו שידור עדכנתי שכנראה מדובר בעוד פיצ'ר שמקדמי אתרים ניצלו בצורה מוגזמת ובעקבות כך גוגל החליטו להוריד אותו ולמנוע פגיעה בנראות של תוצאות החיפוש. ההשוואה הייתה מתבקשת לתמונת כותב המאמר (שפעם הופיעה בתוצאות החיפוש והוסרה) או תוצאות חיפוש עם כוכבים (שמידי פעם עוד רואים אחת).
למרות שמדובר בכמה חודשים שהשינוי הזה מורגש, רק עכשיו גוגל מאשרת אותו באופן רשמי:
https://developers.google.com/search/blog/2023/08/howto-faq-changes
מי בכל זאת ייהנה מתוצאות עם שאלות?
אתרים סמכותיים מאוד דוגמת אתרים ממשלתיים, אתרים בתחום הבריאות ואתרים אחרים הרבה פחות. בחלק מהמקרים תוצאה עם שאלות תופיע רק בחיפושי דסקטופ ולא במובייל.
אחרי שהשקעתם שעות בלהוסיף סכמה FAQ לאתר שלכם לפחות דבר אחד טוב הוא שלא תצטרכו להשקיע שעות נוספות על מנת להוריד את הסכמה – גוגל פשוט יתעלמו ממנה (או שלא באמת? עוד על זה בהמשך).
הסרת תוצאות FAQ מדפי החיפוש של גוגל כמובן גרמה לירידת טראפיק אצל לא מעט אתרים.
החשד שלי הוא שגוגל מתקרבת להשקת SGE (ניסוי החיפוש הג'נרטיבי) והיא תשתמש בסכמת ה- FAQ באתרים על מנת להציג את תשובות ה- AI שלה בחיפוש (במקום סכמת ה-FAQ שירדה).
ימים יגידו...
גוגל ממליצה לא למחוק תכנים ישנים
אם אתם משתתפים קבועים בשידורי הלייב שלנו בוודאי שמעתם אותי אומר שלמחוק דפים מהאתר שלכם היא פרקטיקה טובה לקידום האתר בגוגל.
מצד שני, לפני מספר ימים גוגל פרסמו בס'רץ סנטרל את הפוסט הבא:
אם נחדד את מה שנאמר בפוסט למעלה, גוגל מדברת על כך שהיא לא מעודדת מחיקת דפים ישנים מאתרים וקוראת לזה "not a thing". שימו לב גם למה שנאמר בהמשך הפוסט (ותכלס חזר על עצמו בכל התשובות למי שביקש הבהרה בשרשורים של הפוסט):
"גם תוכן ישן עדיין יכול להיות מועיל".
ופה בדיוק "קבור הכלב" – גוגל מכוונת לתוכן מועיל. אם יש לכם תוכן ישן הוא עדיין יכול להיות מועיל ואין שום סיבה למחוק אותו.
מקרה בוחן טוב לעניין הזה הוא תוכן שפרסמנו באתר מרקטינג לפני 5 שנים, שעלה בתוצאות על המונח 'קידום אתרים'. שנתיים אחרי שכתבנו את המאמר "שיפרנו" את המדריך (או במילים אחרות כתבנו תוכן חדש על אותה הכתובת באתר) ובמקום לעלות במיקומים המאמר נעלם לחלוטין מהתוצאות בגוגל.
לפני מספר חודשים החלטתי לבדוק מה יקרה אם נחזיר את המאמר עם התוכן הישן, התוצאה לפניכם:
המאמר הישן מדורג כרגע במקום 14 עבור המונח 'קידום אתרים' בלי שאנחנו מנסים לקדם אותו.
גוגל השתגעו? מה בדיוק קורה פה?
זהו שלא, המאמר הישן באתר מרקטינג הביא קונספט חדש בזמנו על התחום של קידום אתרים ולכן הוא היה מעניין לפני 5 שנים ורלוונטי במידה רבה גם היום – תוכן מועיל.
לעומתו המאמר החדש שהעלינו באתר היה סתם עוד מדריך קידום אתרים ומכיוון שיש כאלו רבים ברשת הוא לא ממש היה תוכן מועיל לגולשים וירד בתוצאות.
אם קראתם את המסמכים של גוגל על 'עדכון התוכן המועיל' בוודאי שמתם לב שהמידע שמופיע שם לא ממש בהיר ולא באמת ניתן לדעת איזה תוכן גוגל רוצה שנכתוב. אבל כן כדאי לשים לב שבין השורות מופיע גם המשפט הזה:
או בתרגום חופשי:
"הסרת תוכן לא מועיל יכול לעזור לדירוגים של שאר התכנים באתר"
בקיצור כמו שכבר ציינתי קודם, ביום ראשון בשעה 20:00 אנחנו עולים ללייב ונדבר בו על עדכוני התוכן, המודול חדש של BERT וכיצד ניתן למרות השינויים לכתוב מאמרים שידורגו גבוה בתוצאות החיפוש.
פעם נוספת הקישור להצטרף:
https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZIpcuutpz8vGtNJjWxA8MQ8iHp23ciAkhr6
עומר