לאחרונה הוספנו ל-'כליום' את כלי מחקר המילים האולטימטיבי, שמאפשר למשתמשים במערכת גישה ל-15.6 מיליון ביטויים ומילות מפתח בעברית. זהו בסיס הנתונים הגדול ביותר של מילים בעברית בהשוואה לכל כלי קידום אתרים אחר הקיים בשוק.
רק לצורך השוואה SEMRush, שלהערכתנו הוא הכלי עם בסיס הנתונים השני בגודלו בעברית, מאפשר גישה רק ל- 400 אלף מילים בעברית (לרוכשי חבילות PRO או GURU בעלות של 99$ ו-200$ בהתאמה) ואפשרות להגדיל את הגישה ל- 3 מיליון ביטויים בעברית במסגרת מנוי שנתי לחבילת Business (בעלות של 10,000$).
'דייג המילים' של כליום יהיה זמין, ללא עלות נוספת, בכל חבילות הקידום שלנו הכוללות את: SMB (247 ₪ לחודש), SEO (597 ₪ לחודש) וחבילת Unlimited (החל מ- 1997 ₪ לחודש).
בשל מצב השוק, בעקבות וירוס הקורונה, אנחנו מאפשרים נכון לעכשיו את השימוש ב'דייג המילים' גם למשתמשי חבילות העסקים שלנו הכוללות את: ME (97 ₪ לחודש) ו- RankChecker (7 ₪ לחודש).
חשוב להדגיש כי בשלב מסוים תיחסם הגישה לשימוש בכלי בחבילות לעסקים.
את 'דייג המילים' ניתן לפתוח ממספר מקומות במערכת כליום, בלחיצה על אייקון הדג :
חשוב לציין שדייג המילים עדיין מוגדר מבחינתנו ככלי בטא כל עוד אנחנו ממשיכים לעבוד עליו ולשפר את היכולות שלו (לדוגמא, מילים מדורגות מופיעות עם כמות חיפושים החודשית, אבל ההמלצות למילים רלוונטיות נוספות בשלב זה מופיעות ללא נתוני ווליום חודשי).
ועדיין תוכלו כבר בשלב הבטא של הכלי לעשות מחקר מילים מעמיק, לקבל רעיונות לתכנים חדשים, לשפר תכנים קיימים באתר שלכם ואפילו לשפר אופטימיזציה של דפי האתר. כלי דייג המילים היה מיועד במקור לצורך ביצוע מחקר של מילות מפתח לאתרים, אבל אנחנו הוספנו לו יכולות נוספות המאפשרות לו לעשות את הדברים המפורטים בהמשך:
בהמשך המאמר תוכלו לראות כיצד לעשות בפועל את כל אחד מהדברים עם דוגמאות חיות של מקרים אמיתיים על אתר מרקטינג – בלוג של החברה שלנו וגם על אתר של בעלת מקצוע מתחום הייעוץ.
אז בואו נתחיל..
על מנת למצוא מילים שיאפשרו לכם להשיג טראפיק אורגני מהיר נחפש מילים שיש להם כמות חיפושים מכובדת (כל אחד יגדיר מהי כמות החיפושים החודשית שמעניינת אותו). לאחר מכן נבדוק עבור איזה מהמונחים שמצאנו האתר שלנו מדורג כבר בדף שני או השלישי של תוצאות החיפוש בגוגל וננסה לתת למונחים אילו "דחיפה" לדף הראשון של התוצאות.
כך תעשו זאת:
אתר מרקטינג עולה עם דף הבית עבור 'שיווק באינטרנט' במיקום 12 בגוגל (מונח עם 1300 חיפושים בחודש), ועם המדריך על קניית דומיין עבור 'רישום דומיין' במיקום 12 בגוגל (מונח עם 320 חיפושים בחודש) וגם עם מאמר על כלים לקידום אתרים עבור 'כלי לקידום אתרים' אף הוא במיקום 12 בגוגל (מונח עם 70 חיפושים בחודש).
קידום של כל אחד מהמונחים הנ"ל לדף הראשון יביא טראפיק נוסף לאתר ולא ממש משנה לאיזה מיקום בדף התוצאות הראשון בגוגל (כמובן שעדיף כמה שיותר גבוה אם זה אפשרי).
שימו לב לציון ה- KI (Keyword Importance) של שלושת המונחים – עבור הביטוי 'כלי לקידום אתרים' מדד החשיבות הוא נמוך מאוד (פחות מאחד), אבל למרות זאת מדובר במונח מאוד רלוונטי לאתר מרקטינג. להתברג איתו בדף הראשון של גוגל יהיה באופן משמעותי יותר קל מאשר עבור המונח 'שיווק באינטרנט' שהוא תחרותי יותר.
מציאת הזדמנויות לטראפיק מהיר היא טכניקה לטווח הקצר שמנצלת ביטויים שהם low hanging fruits, כלומר ביטויים שהאתר שלנו ממילא מדורג עבורם (בין אם ידענו עליהם או לא). הטכניקה הבאה שנציג היא לטווח הארוך – ביצוע מחקר מילים מעמיק.
לרוב כלי מחקר המילים בעברית שקיימים בשוק יש בסיס נתונים מצומצם יחסית ולכן כמות התוצאות שתקבלו בהם תהיה קטנה אף היא. אפילו Google Keyword Planner של מנוע החיפוש לעיתים מציג תוצאות חלקיות מאחר והוא מוטה למפרסמים ולא בעלי האתרים, שמעוניינים למצוא ביטויים לקידום אורגני.
כאן נכנס דייג המילים של כליום ונותן מענה עם בסיס נתונים עצום של כמעט 16,000,000 ביטויים בעברית, אבל כאן לא מסתכם היתרון שלו על פני כלים אחרים.
בנוסף לכמות הביטויים הוא הכלי היחידי שנותן גם תוצאות חיפוש סמנטי (semantic search) למחקר המילים. הסיבה לכך היא פשוטה וזאת מכיוון שמחקר המילים משויך לאתר ספציפי ולא מביא רק את הביטויים שמכילים מילת מפתח מסוימת על נגזרותיה.
כך לדוגמא עבור אתר מרקטינג דייג המילים מצא 31300 מילים אפשריות:
ניתן לראות בתמונה למעלה מונחים שקשורים לעולם התוכן של האתר: google business, שיווק דיגיטלי, בלוג ועוד.
כמובן שניתן לצמצם את רשימת המילים ולקבל גם רשימת ביטויים "קלאסית" המכילה מילה מסוימת, לדוגמא עבור המונח 'קידום אתרים' נקבל רשימה של 416 ביטויים:
על מנת לעשות מחקר מילים בדקות ספורות ולהוסיף ביטויים רלוונטיים לאתר שלכם, בצעו את הפעולות הבאות:
בחרו את מילות המפתח שמעניינות אתכם והוסיפו לפרוייקט שלכם.
3. לאחר מכן בצעו את אותה הפעולה בדיוק מסעיף 2 אבל הפעם עם מילים רלוונטיות, שהאתר שלכם עדיין אינו מדורג עבורן בגוגל:
בחרו את מילות המפתח שמעניינות אתכם והוסיפו לפרוייקט שלכם.
לאחר בחירת המתחרה הראשון של אתר מרקטינג (האתר של דניאל זריהן) קיבלנו רשימה של 65,490 ביטויים הכוללת את כל המילים שהאתר של דניאל מופיע בהן בתוצאות החיפוש (9227 מילים) וביטויים רלוונטיים נוספים עבור האתר שלו (56,263 מילים):
7. בחרו מתוך רשימת המילים גם ביטויים רלוונטיים למתחרה שמעניינים אתכם:
8. סגרו את הדייג המילים וחזרו שוב סעיפים 5 – 7 עבור מתחרים נוספים ברשימת המתחרים המובילים, ככל שיש צורך בכך.
כמובן שבמסגרת מחקר מילות מפתח יעלו לכם אינספור רעיונות לתכנים חדשים לאתר שאתם מקדמים, אבל מה מעניין את הקהל שלכם?
על מנת שלא תצטרכו להתאמץ הוספנו בדייג המילים גם את האופציה למצוא שאלות שמעניינות את הקהל שלכם. כל שעליכם לעשות הוא לסמן את הצ'ק בוקס "show only questions" ותקבלו רשימה של שאלות שתוכלו להפוך לתכנים חדשים באתר שלכם.
כך תעשו זאת:
כפי שניתן לראות מהדוגמא של אתר מרקטינג כבר בתחילת הרשימה של השאלות (קיבלנו עבור האתר 2797 שאלות) הקהל מתעניין ב-איך לקדם אתר בגוגל, מה המחיר של קידום, כמה זמן זה לוקח אבל גם שאלות על דומיינים: כמה עולה דומיין, איך יודעים למי שייך דומיין או מה זה דומיין.
ככל שנדפדף יותר נמצא שאלות נוספות:
בדוגמא שלנו בעמוד השני של דייג המילים מצאנו גם את השאלות הבאות: איך לבחור מקדם אתרים, איך עושים מחקר מילות מפתח, מה זה backlinks ועוד.
3. אם אתם מעוניינים לצמצם את השאלות סביב מילת מפתח מסוימת תוכלו לשים אותה בחיפוש החופשי, לדוגמא אנחנו צמצמנו את השאלות סביב המונח שיווק באתר מרקטינג וקיבלנו:
כפי שניתן לראות השאלות שקיבלנו הן על תוכניות שותפים, כתיבה שיווקית, תוכניות שיווק, שיווק אינטרנטי ועוד.
לדוגמא עבור האתר של דניאל זריהן עלו 6279 שאלות, מתוכן גם שאלות על פייסבוק, העלאת מספר העוקבים באינסטגרם, איך להעלות סרטונים ליוטיוב, איך להרוויח כסף באינטרנט ועוד.
את כל השאלות שמצאתם בתהליך זה תוכלו לקחת עבור סכמת FAQ במאמרים רלוונטיים באתר שלכם.
עבור מדריך קידום אתרים של אתר מרקטינג שיפרנו את הטייטל ותגית התיאור מ:
והפכנו אותם ל:
לאחר שלושה ימים הדף עלה עם 30 מונחים בתוצאות (בדקנו רק מונחים עם 70 חיפושים בחודש ומעלה) וירד ב-14 מונחים בלבד. נכון, אף אחד מהמונחים לא הגיע לדף הראשון, אבל בשביל 2 דקות של עבודה זאת התחלה טובה 😊
כאשר סכמנו את כל עליות המיקומים שהדף עשה הגענו ל-147 לעומת 51 בלבד של ירידות מיקומים. איך תעשו זאת ולמה בחרנו דווקא לבצע את השינויים האלה, תוכלו לראות בפירוט הצעדים בהמשך:
בדוגמא שלנו סינננו את התוצאות עם המילה 'קידום' ולאחר שניפינו מספר מילות מפתח שלא מעניינות אותנו, קיבלנו את הרשימה הבאה:
כעת המילים שיש להשתמש בהן בטייטל ותגית התיאור דיי "קופצות מהדף". כמובן שיש להתחשב גם בעובדה שאתם פונים לקהל אמיתי.
לכן הוספנו שאלה שמעניינת את הקהל של אתר מרקטינג (ע"י פילטור של show only questions לדף מצאנו ש-"איך עושים קידום?" היא שאלה פופולארית) וגם הדגשנו שמדובר במדריך פרקטי לעסקים.
אולי לפני שנפרט מהם הצעדים שיש לעשות על מנת להוסיף ביטויים סמנטיים לתוכן, נסביר מהם מונחי LSI (Latent Semantic Indexing) ולמה זה בכלל חשוב מבחינת קידום האתר שלכם?
ביטויים סמנטיים הם מונחים שקשורים לעולם התוכן של נושא מסוים והם עוזרים למנוע החיפוש להבין ברמה העמוקה יותר מהו התוכן המופיע בדף.
אם בעבר גוגל קבעו מהו הנושא של דף ודירגו אתרים 100% לפי המילים שמופיעות בתוכן עצמו (הסיבה שבגינה מקדמי אתרים היו אובססיביים בנוגע לצפיפות מילות מפתח בתוכן), היום גוגל חכם הרבה יותר והוא קובע את הנושא על בסיס כל המילים המופיעות במאמר.
דוגמא טובה לכך ניתן לראות במאמר על 'כתיבה שיווקית' של אתר מרקטינג, שהמונח כתיבה שיווקית מופיע בו רק פעם אחת בכותרת ה- H1 של המאמר וזהו.
מעבר לכך, אין אף קישור פנימי באתר עם טקסט העוגן המדויק (הדפים היחידים שמקשרים עם המלל של ה- H1 לא מאונדקסים בגוגל, מכיוון שהם הוחרגו בקובץ ה- robots.txt).
ואם להוסיף חטא על פשע במקום היחידי במאמר הזה שבו אמור להופיע המונח באופן טבעי יש טעות כתיב:
ועדיין למרות האמור לעיל, המאמר היה מדורג* (נכון לכתיבת שורות אלה) במיקום 23 בתוצאות החיפוש של גוגל והסיבה לכך היא הביטויים הסמנטיים שכן מופיעים בו:
הרשימה למעלה הן רק חלק מהמילים והביטויים שמופיעות במאמר, אשר עוזרים לגוגל להבין שהנושא הוא כתיבה שיווקית. זאת הסיבה שהדף מדורג גם עבור המונח הזה מבלי שהכותב התאמץ (אולי יהיה נכון לומר, שהכותב אפילו התאמץ "שלא" להיות מדורג בגוגל).
* בעקבות הבדיקות שעשינו לצורך כתיבת המדריך הזה, נעשו שני תיקונים קטנים באתר מרקטינג:
23 מונחים שעבורם הדף עלה במיקומים בגוגל (מתוכם שלושה עם כמות חיפושים חודשית טובה), כולל המונח המרכזי 'כתיבה שיווקית' שעלה ב-6 מיקומים.
אז איך תעשירו את התוכן הקיים שלכם במונחי LSI, שיעזרו לגוגל לדרג אתכם גבוה יותר בתוצאות?
כך תעשו זאת:
2. מיינו את המילים לפי ווליום וסמנו מילים מדורגות או מילים רלוונטיות (או את שני הסוגים):
אנחנו בדוגמא הזאת בדקנו רק מילים שהמאמר כבר מדורג עבורן בגוגל למרות שאפשר לסמן גם את האופציה של מילים רלוונטיות (שהמאמר אינו מדורג עבורן).כפי שניתן לראות הביטוי NLP הוא החשוב ביותר למאמר (לפחות מבחינת כמות חיפושים), אבל גם למונחי ה- LSI 'שיטת NLP', 'טיפול NLP' ו-'מחיר טיפול NLP' יש ווליום חיפושים חודשי מכובד.
3. בדקו בתוכן של הדף באתר שהמונחים הסמנטיים מופיעים בו; אם לא הוסיפו אותם.בדוגמא שלנו מצאנו שהמאמר באתר של הילה אינו מכיל את שלושת מונחי ה-LSI ולכן הוספנו את השניים, שלא דרשו כתיבת פסקאות חדשות אלא הוספה שלהם בטקסט הקיים.
לאחר ימים בודדים, זאת התוצאה (עליות של עשרות מיקומים גם למונח המרכזי וגם לביטויים הסמנטיים):
אומנם המונחים לא נכנסו לעשרת התוצאות הראשונות בגוגל, אבל בשביל "לפזר" מעט מילים חדשות במאמר קיים (עבודה של דקות בודדות) התוצאה היא מדהימה.
שיטת בוסטינג של תכנים היא שיטה שפיתחנו בחברה כאשר קידמנו לקוחות SEO. בעבר היינו צריכים לעבוד קשה על מנת ליישם את השיטה באתרי הלקוחות, אבל עם דייג המילים זה הפך להרבה יותר קל (מכיוון שבגדול התהליך דומה להעשרת תכנים במונחים סמנטיים מהסעיף הקודם).
מבלי להיכנס יותר מידי לפרטים על מהי שיטת content boosting, נאמר שהמטרה היא למצוא רעיונות למילות מפתח שאינן מופיעות במאמר שלנו ולכתוב תוספות לתוכן המכילות את אותם ביטויים.
אם ניקח לרגע את הדוגמא הקודמת, הביטוי 'מחיר טיפול NLP' במאמר של הילה דוד יכול להיות הזדמנות מצוינת עבורה לכתוב פסקה חדשה שמדברת על המחירים של טיפולי ה- NLP שהיא עושה.
כך למעשה אנחנו יוצרים תוכן, שאותו אנחנו משדרגים כל פעם עבור מספר מונחים עם פסקאות חדשות, במקום לכתוב מראש מאמר עם תוכן ארוך.
באופן זה משימת כתיבת תכנים חדשים לאתר הופכת לקלה יותר וזאת בשל העובדה שהתכנים נכתבים בהמשכים ואתם לא חייבים להעלות כל מאמר חדש עם 2000 מילים (למרות שלאחר מספר סבבי בוסטינג לתוכן אתם בהחלט עשויים להגיע לזה – לפחות בדפים שיש להם פוטנציאל טראפיק טוב).
כך תעשו בוסטינג לתכניי האתר שלכם עם דייג המילים:
כפי שכבר אמרנו למעלה, ניתן למצוא גם במילים המדורגות אופציות לשיפור התוכן, אבל בכל מקרה אנחנו נתמקד בבוסטינג למציאת מילים שהדף אינו מדורג עליהן בתוצאות החיפוש של גוגל (בד"כ במילים אלה יש יותר אפשרויות).
בדוגמא שלנו ביצענו חיפוש חופשי של המונח NLP וקיבלנו 94 ביטויים מומלצים למאמר; מתוך אותם ביטויים 10 הם שאלות.
לאחר שבדקנו את המאמר הקיים נראה שהוא מתרכז בעיקר בהסבר על מה זה NLP, הנחות יסוד של השיטה והסבר על שלבים בטיפול.
המשמעות היא שניתן לשפר את התוכן עם שילוב של סרטונים מיוטיוב, לתת מידע על קורסים (אולי אפילו להוסיף מדריך לימודי של השיטה) , לכתוב על קהלים רלוונטיים (בדגש על ילדים ודתיים), לדבר על מחקרים או להפנות למקורות שיש בהם את המידע הזה, להוסיף מקרה בוחן של טיפול בחרדות ואיך זה עזר למטופל.
אם כרגע המאמר עומד על כ- 1150 מילים, המלצות השיפור יכולות בקלות להכפיל את כמות המילים ולשדרג את התוכן באופן משמעותי (ובאופן שנותן מענה שלם יותר לקוראים).
אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לדייג המילים של כליום, הצעות לשיפור או דרך אחרת שאתם משתמשים בו נשמח שתצרו עמנו קשר דרך טופס יצירת הקשר באתר.