הפעם יש לנו דוח מצב ה-SEO עמוס במיוחד, אז בואו נתחיל..

הידיעה הראשית

לאחרונה פונים אלי הרבה אנשים בשאלה "האם AI יחליף את מקדם האתרים?", חלקם אף שואלים האם יש טעם בכלל להמשיך לתחזק אתר בהתחשב בעובדה שחיפוש ה- AI של גוגל הולך לספק את התשובות לגולשים, בלי הצורך להיכנס לתוך האתר עצמו.

אין ספק שהיום כולם מדברים על בינה מלאכותית יותר מאשר על כל דבר אחר בשיווק אינטרנטי, אבל אין הדבר אומר "שהמשחק נגמר" לתחום קידום האתרים או למקצוע מקדם אתרים.

לפני מספר חודשים עלינו למספר שידורי Kolyom Live על תחום ה- AI והשפעותיו.
ניתן לצפות בשידורים האלו בקישור המצורף:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLOPQ1PIgkkQwE6qusdQBgOKcgKGNyoMTU
 
חלק מהדברים שאמרתי באותם שידורים שלדעתי יקרו, כבר קרו מאז ולגבי שאר הדברים, ימים יגידו.
 
להערכתי התחום של קידום אתרים יעבור שינוי משמעותי - חלק מהשינוי הוא שעבודת מקדם האתרים תהיה להביא את אתרי הלקוחות גם לתשובות ה- AI של מנועי החיפוש להשגת טראפיק אורגני.

אני מניח שאם אתם מקדמים אתרי עסקים אמיתיים, אין לכם סיבה לחשוש – אנשים עדיין צריכים למצוא עסקים ולכן קידום אתר של עסק ישרוד את שינויי ה- AI.

לעומת זאת, קידום אתרי תוכן (נכסים דיגיטליים) שמטרתם היחידה היא יצירת רווח מאפיליאייט, מכירת שטחי פרסום או מכירת לידים ייפגע קשה על ידי טכנולוגיות ה- AI (אם כלי AI יכול לתמצת לי את התוכן שאני צריך ממספר מקורות – איזו סיבה יש לי לבזבז את זמני בקריאת תוכן ארוך של אתר ספציפי?).

הגלישה לאתרים לקריאת תוכן היא פרקטיקה שתלך ותפחת עם הזמן, למעט המקרים הבודדים שהאתר שלכם מכיל תוכן ייחודי או מומחיות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.
 
'בארד' (Bard) וניסוי ה- SGE (Search Generative Experience) של גוגל משתנים ומשתפרים מידי יום, אבל לפחות כרגע התוצאות שלהם שונות לחלוטין מהתוצאות של החיפוש האורגני:

לדוגמא, שאלתי את 'בארד' מי היא חברת הקידום הטובה ביותר בישראל וקיבלתי רשימת חברות שרק אחת מהן נמצאת בעמוד הראשון בגוגל עבור החיפוש 'חברת קידום אתרים'.

* דרך אגב, המכנה המשותף בין כל החברות שקיבלתי מ-'בארד' היה העובדה שיש להן ציוני לקוחות בפרופיל הדף העסקי שלהן בגוגל. אם אתם עסק שעדיין אין לו פרופיל עסקי – אולי זה הזמן לשקול לפתוח אחד 😊.
 
סביר להניח שעם הזמן תהיה חפיפה גדולה יותר בין התשובות שנותן רכיב ה- AI בגוגל והחיפוש הרגיל, אבל מצד שני מדובר בשני מודלים שונים של חיפוש ולשניהם יש מקום מבחינת היוזרים גם בעתיד.
 
השורה התחתונה: אולי קידום אתרים ישתנה, אבל שיווק לא - כל זמן שאתם נותנים למשתמשים שלכם את מה שהם צריכים או רוצים, אתם תופיעו בתוצאות בגוגל.

 

עוד ידיעות SEO ו-AI (קצרים)

מעדכנת ושותקת – האם גוגל הפסיקה לדווח על עדכונים אלגוריתמיים?

הפעם האחרונה שקיבלנו אישור רשמי מענקית החיפוש על עדכון אלגוריתמי שהיא משיקה, הייתה לפני כחודשיים. ב- 12.04 קיבלנו ידיעה רשמית על עדכון הסקירות החדש של גוגל.

אלא שמאז חווינו לא מעט עדכונים "וזעזועים" למיקומים בתוצאות החיפוש, וגוגל שותקת.

מגרף "מזג האוויר" של 'כליום' ניתן לראות שמאז ה- 25.04 (התאריך בו הסתיים עדכון הסקירות) ראינו לפחות 6 פעמים שינויים משמעותיים שקרו בגוגל:


כנראה שחלק מהשינויים קשורים לעדכונים אלגוריתמים חדשים וחלקם לריענון של אותם עדכונים.

זאת לא פעם ראשונה שגוגל שומרת על ערפול תקשורתי וחשוב לזכור שגם כאשר גוגל מאשרת באופן רשמי עדכון כזה או אחר, זה מכיוון שהפרסום משרת את האינטרסים שלה.

אם אתר שאתם מקדמים הושפע מעדכון כלשהו, בדקו גם את המתחרים ושימו לב אלו אתרים עקפו אתכם ומה הם נותנים לגולש שאתם לא נותנים.
 
קריאה נוספת:
כיצד לחזור למיקומים לאחר עדכון בגוגל, ב-7 צעדים פשוטים – ישן אבל עדיין רלוונטי לקריאה


סכמה חדשה – הדרך להתברג בחיפושי AI?

במהלך מאי גוגל הציגה בגוגל סרץ סנטרל את סכמת 'איך...'.

אחד הדברים שתמיד עניינו את גוגל הוא לתת לגולשים תשובות על איך לבצע משימות יומיומיות שלב-אחר-שלב. אם יש לכם באתר תוכן שעונה לקריטריון הזה, תוכלו להטמיע אותו בסכמה החדשה.

ואם אתם מחפשים תמריץ נוסף לעשות זאת, משיחה עם קולגה בחו"ל שמעתי שרכיב ה-AI של ניסוי SGE בגוגל, שהזכרתי בידיעה הראשית, משלב הרבה פעמים תוכן מאתרים המשתמשים בסכמת 'איך'.
 
קריאה נוספת:
Add Structured Data To Your How-To Pages – גוגל סרץ סנטרל


ג'ון מולר מגוגל אומר שאין מגבלה לכמות הדפים לאתר, גארי איליס מגוגל אומר לאחד דפים

בסרטון הקצר הבא של 'קידום אתרים - שעות משרד' ג'ון, מרטין וגארי מגוגל עונים על שאלות הקהל בנוגע לקידום אתרים והחיפוש בגוגל. בדקה 08:37 מציין מולר שאין מגבלה לכמות הדפים של אתר.

הדבר היחידי שיש להקפיד עליו מבחינת מולר הוא שכל דף יהיה עם תוכן איכותי.

לצפייה בתשובת מולר ניתן להקליק על הקישור המצורף:
https://www.youtube.com/watch?v=yZkmuLds8dw&t=517s
 
באותו הסרטון בדקה 11:04 איליס ממליץ לאחד שני דפים שעולים בתוצאות גוגל עבור אותה מילת מפתח:
https://www.youtube.com/watch?v=yZkmuLds8dw&t=664s
 
אנחנו מדברים לא מעט עם לקוחות 'כליום' על נושא תוצאות כפולות בגוגל וברוב המקרים ממליצים לצמצם את הדפים לדף אחד בלבד באתר. ברור ששתי תוצאות יביאו יותר טראפיק לאתר, אבל ברוב המקרים המעבר לתוצאה אחת בגוגל מתבטא בעליית מיקומים של מילת המפתח.

אם אתם נמצאים עם שתי תוצאות במקומות 1 ו-2 אין צורך לצמצם את הדפים לדף בודד, אבל אם אתם בתחתית הדף הראשון, איחוד שני הדפים לדף בודד יכול להיות ההבדל בין דירוגים נמוכים ודירוג גבוה.

 
גוגל "משחקת" עם כל מיני אפשרויות חדשות ב-UX של תוצאות החיפוש

זה לא חדש שגוגל עוברת להציג את 4 הדפים הראשונים של תוצאות החיפוש ברצף (דפים 2-4 של התוצאות נטענים אוטומטית במהלך הגלילה). כרגע הפיצ'ר קיים במובייל ולעיתים מופיע גם בחיפושי דסקטופ.

אבל לאחרונה נתקלתי במספר דברים חדשים בממשק, שאולי יהפכו להיות בקרוב הסטנדרט החדש:

  1. תוצאה 5 בדף ראשון ממומנת - כן זאת לא בדיחה. כנראה שגוגל מנסה להרוויח עוד כמה דולרים מתוצאה ממומנת נוספת שמשתלבת בין התוצאות האורגניות הרגילות.
     
  2. "גרור והדבק" - אפשרות לגרור אלמנטים בדף התוצאות ישירות לתיבת החיפוש. האמת זה דיי מגניב, כמו באזור של חיפוש תמונות, שבו ניתן לגרור תמונה לחיפוש מהיר, ייתכן שבקרוב נוכל לגרור טקסטים, לינקים ותמונות לחיפוש מהיר גם בתוצאות הרגילות.
     
  3. שלוש תוצאות 0 - עוד דבר שגוגל בוחנת הוא 3 תוצאות 0 לשאילתה בחיפוש. האלמנט נראה בדיוק כמו תוצאות הציוצים שמשתלבות בתוצאות החיפוש.

    לדוגמא החיפוש 'יאיר לפיד' ראש האופוזיציה, שנוהג לצייץ הרבה,  מציג תוצאה כזאת:
     

    כך בדיוק עשויה להיראות תוצאה 0 ממש בקרוב..

 

חדשות SEO מהשכונה 

עדכון ארתור ממשיך לרוץ ומערכת low cost seo מבית 'כליום'

במהלך השבוע הקרוב עדכון 'ארתור' של 'כליום' צפוי להוסיף לפחות פיצ'ר אחד חדש – כלי AI שמאפשר לכל מי שמתעניין (גם אם הוא לא לקוח 'כליום') לקבל את הפוטנציאל של הטראפיק האורגני שהוא יכול להשיג לאתר שלו.

הפיצ'ר יתווסף לשלל היכולות החדשות שכבר עלו בגרסה 8 של 'כליום', הכוללות בין השאר:

  • חיבור לגוגל אנליטיקס 4,
  • דשבורדים ודוחות אוטומטיים ללקוחות,
  • בדיקת דפים שאינם עומדים בדרישות 'עדכון התוכן המועיל' של גוגל,
  • גרף התפלגות הקליקים מתוצאות החיפוש בגוגל ישראל,
  • רוג'ר – כלי לביצוע מחקר מילים מקיף בקליק אחד,
  • ועוד..

 
עוד דבר שצפוי לעלות כבר השבוע – מערכת קידום אתרים low cost חדשה עם ממשק בעברית, המיועד לעסקים ומקדמי אתרים. פרטים נוספים בקרוב..


שמול קונה את זפו...

ומבטיח להוסיף חיבור ל-GA4 ותיקונים לממשק בעוד 3 חודשים.

הזדמנות אחרונה לקבל קישור לצפייה ישירה

אם הייתם בלייב של ניתוח אתר seowise, קיבלתם הצצה ל-מה עשינו בו לאחרונה.

הלייב הזה לא יעלה לערוץ היוטיוב שלנו, אבל כל מי שרוצה לקבל קישור לצפייה ישירה יכול לשלוח לנו בקשה עד מחר בשעה 10:00 בבוקר דרך הטופס הזה:

seowise – קישור לצפייה ישירה בניתוח אתר
 
ביום ראשון בשעה 10:00 בדיוק אנחנו נרכז את כל מי שביקש הקלטה ונשלח מייל עם הקישור לצפייה, שימו לב כל פנייה שתתקבל אחרי 10:00 לא תצורף למייל.


סדנת חינם של שני פרץ קריב

אם יש לכם חלום לעמוד מול קהל עם ההרצאה שלכם ולהשפיע בגדול, הסדנה החינמית הזאת תעזור לכם לעשות בדיוק את זה. אני המון פעמים "קופץ לביקור" לשידורי ה-לייב ששני עושה ותמיד מוצא טיפ אחד לפחות ששווה ליישם. הפעם שני מרימה אתגר חינמי של חמישה ימים ואני אהיה שם.

מוזמנים להצטרף דרך הקישור הבא:

https://shani-perez-stage.ravpage.co.il/challenge-light-2023?ref=omer
 
עומר