הידיעה הראשית
הידיעה הזאת עומדת להיות מאוד קצרה. אז למה היא "הידיעה הראשית"?
בגלל השינוי העצום והמשמעויות לעתיד האינטרנט:
בסוף השבוע גוגל עדכנה את "מדיניות הפרטיות" שלה שעכשיו כתוב בה שמנוע החיפוש יכול לעשות שימוש בכל התוכן שהוא סורק על מנת לאמן מודולים של AI שהחברה מפתחת (ויש רבים כאלו).
עד היום שינויים במדינות הפרטיות של גוגל היו לגבי שימוש במידע שאנחנו מזינים לתוך המוצרים השונים של החברה – לדוגמא שאילתה במנוע החיפוש של גוגל. משמעות השינוי "הקטן" האחרון היא שאתם מאפשרים לגוגל לפתח מוצרים על בסיס התוכן שלכם.
בפועל זה אומר שגוגל מוציאה לעצמה "רישיון לגנוב" את התוכן שלנו ולעשות איתו מה שהיא רוצה, מבלי שיש לנו מה לומר בנושא (אם אתם מאפשרים לגוגל לסרוק את האתר שלכם, אתם למעשה מאפשרים לכלי ה-AI של ענקית החיפוש להשתמש בתכנים שלכם בכל דרך שנראית לה).
התפתחות מודולים של AI כבר גרמו לחברות כמו רדיט וטוויטר לשנות את האופן שבו הן מאפשרות גישה לתכנים שלהן על מנת להגן על עצמן בדיוק משימוש לרעה שכזה.
קשה לדעת לאן יתגלגל כדור השלג מכאן: יותר ויותר גופים גדולים יכולים לעקוב אחרי רדיט וטוויטר ולסגור את השער בפני גוגל – מה שייצור להן פגיעה בהכנסות (בגלל פחות טראפיק מגוגל וחשיפה לפרסומות).
זה עשוי להוביל גם לפחות הכנסות בגלל שחלק מהמפרסמים יפסיקו את הפרסום בגופים אלה (שוב בגלל פחות חשיפה) מה שעשוי להעלות עוד יותר את מחירי הפרסום.
אם גופי תוכן איכותי גדולים נוספים יחליטו לחסום את גוגל, כולנו נקבל תוצאות הרבה פחות איכותיות ממה שהורגלנו אליהן בשנים האחרונות.
מצד שני, אתרים קטנים לא יכולים שלא להופיע בתוצאות גוגל.
ועדיין הם עשויים למצוא את עצמם מחוץ למשחק מכיוון שגוגל עשויה להשתמש בתוכן שלהם (לעיתים אף באופן שגוי) מה שיגרום לפחות אנשים להיכנס לאותם אתרים.
לאן דברים יובילו? לא ברור... אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן.
עוד ידיעות SEO ו-AI
מטא נגד טוויטר – אפליקציית טרדז
המלחמה בין אילון מאסק ומארק צוקרברג נכנסת לשלב הבא וקוראים לו – Threads.
אפליקציה חדשה שחברת מטא (פייסבוק) שיחררה היום (מוקדם מהצפוי) לשוק עומדת לאתגר את טוויטר, שנרכשה בשנה האחרונה על ידי מאסק. ההשקה המוקדמת באה בעיתוי לא נוח מבחינת מאסק מכיוון שהשינויים האחרונים שהוא עושה בטוויטר כבר גורמים לתרעומת גולשים ונטישת מפרסמים.
בכל מקרה, נראה שהאיום החדש מצד מטא על טוויטר מטריד את מאסק, שהזמין את צוקרברג "לקרב ג'ו ג'יטסו בכלוב" מולו.
תגובתו של צוקרברג – "שלח לי מיקום"
מאמרים לקריאה נוספת בנושא:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12220937/Elon-Musk-says-hes-cage-match-jiu-Mark-Zuckerberg-Meta-considers-Twitter-rival.html
https://uk.finance.yahoo.com/news/mark-zuckerberg-sneak-attack-twitter-230000580.html
נפרדים מאנליטיקס 3 ולא כולם מוכנים לזה
זהו תם עידן, אחרי 11 שנים - אנליטיקס יוניברסל OUT, אנליטיקס 4 IN!
אם עדיין לא עשיתם את המעבר לאנליטיקס החדש, המשמעות היא שכרגע תוכנת הסטטיסטיקה שלכם לא אוספת יותר נתונים על האתר – כניסות, המרות, התנהגות הגולשים באתר ועוד.
מסקר של SEL רק 16% כבר עובדים באופן מלא עם GA4, כ- 70% עדיין לומדים אותו או רק התקינו אותו. כ-7% לא התקינו את GA4 וחלקם לא מתכוונים לאמץ אותו:
https://searchengineland.com/ga4-readiness-poll-428900
במידה וישבתם על הגדר כי אתם לא יודעים מאיפה להתחיל, לגוגל יש מדריכים לא רעים בכלל שיכולים לעזור לכם להטמיע את GA4:
Google Analytics | Google for Developers
באותו עניין, אם אתם סומכים על דוחות מכלים, שאתם עובדים איתם, שישלפו את הנתונים מאנליטיקס 4 עבורכם – מציע לכם לוודא שהכלי שלכם אכן יודע לעשות זאת.
חלק מכלי ה-SEO בשוק (כולל חלק מהכלים הישראליים) עדיין לא מותאמים לאנליטיקס 4 וזה אומר שהדוחות שתקבלו לחודש יולי יהיו ללא נתונים.
אצלנו ב-'כליום' עשינו את ההתאמות הנדרשות מזמן, אתם יכולים להגיע לפגישה איתנו ולראות את מגוון הדשבורדים והדוחות שתוכלו לקבל על האתר שלכם.
לתיאום פגישה לחצו על הקישור המצורף:
https://calendly.com/kolyom/seo-analyst
זעזועים משמעותיים בתוצאות החיפוש בשבוע האחרון
אם אתם עוקבים אחרי הניוזלטר שלנו בשוטף ראיתם ב-24 ליוני שצפינו שעד תאריך ה- 28.06 אנחנו נרגיש עדכון אלגוריתמי גדול של גוגל – טעינו!
העדכון הגיע לארץ ב- 29.06 ומאז השינויים היומיים בגוגל לא מפסיקים, כפי שניתן לראות בגרף:
כמו שדיווחנו כבר מספר פעמים בעבר, גוגל עדיין שקטה מאוד ולא מעדכנת באופן רשמי על עדכונים, למעט צופן נסתר שפרסם ג'ון מולר על ידי שינוי תמונת הרקע של חשבון הטוויטר שלו:
אם תסתכלו טוב על השדכן (הדיי קריפי לטעמי) ניתן לראות מדבקה עם הזחלן של גוגל בחזית השדכן ומתחת שני תאריכים – 24.06 ו-26.06.
מסר נסתר לעדכון החדש?
תשפטו בעצמכם.
שווה צפייה
כשאנשי השיווק המובילים בעולם מדברים על:
- ניסוי החיפוש הג'נרטיבי של גוגל
- עתיד עולם האפיליאייט
- האם כתיבת תוכן תוחלף ב- AI
- גוגל Gemini – מודול ה- AI האחרון מבית גוגל שמצטרף לבארד ו- MAGI
- איך להשיג טראפיק מרכיבי חיפוש ה- AI
- מדיניות הפרטיות החדשה של גוגל
- ועוד מספר נושאים עכשוויים..
תכינו כוס קפה, תפנו שעה וצפו בשיחה:
https://www.youtube.com/watch?v=LFv_PRyk_yM
חדשות SEO מהשכונה
ביום ראשון תתקיים מסיבת הסיום של סדנת הקידום YFSP ויש מתנות לכולם!!!
ב- 09.07.2023 בשעה 18:00 תתקיים "מסיבת הסיום" של סדנת הקידום YFSP (Your First SEO Project) והיא פתוחה לכולם.
אז אם אתם שואלים את עצמכם למה להגיע למסיבת סיום של קורס שלא השתתפתם בו?
הנה מספר סיבות טובות להגיע:
- מי שייכנס למסיבה יוכל להירשם לסדנה ה-2 שתהיה בין ה- 16-20 ביולי: הסדנה היא חינמית וכרגע אנחנו לא מתכננים סדנאות נוספות, כך שבמהלך המסיבה סביר להניח שייסגר הרישום.
תוכלו לדבר עם המשתתפים שמסיימים את התהליך עכשיו ולקבל מהם פידבק ממקור ראשון. הנה לדוגמא הודעה שקיבלתי היום מאחת המשתתפות:
- עוד סיבה להגיע היא הרצאה מרתקת על עולם הקישורים שמעביר לא אחר מאשר – עשהאל! אם אתם לא מכירים את השם אז כנראה שאתם בצעדים הראשונים בעולם הקידום.
עשהאל הוא הבעלים של 'דיגיפארם' - חנות האונליין הגדולה ביותר לרכישת קישורים ותוכן.
- ואם כבר הזכרתי את 'דיגיפארם' - אנחנו נציע הטבה לכל המשתתפים במסיבה בחסות 'דיגיפארם' - חבילת 'כליום' אנטרפרייז במחיר קטן במיוחד...
נשתף גם במספר עדכונים ונדבר על התוכניות שלנו לעתיד,
בקיצור תגיעו יהיה כיף 😊
מצורף הקישור לרישום:
https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZIkd--sqTwvHd2YYoq9V7ZzwhBSNYjKb9pk
עומר