אתם כבר מכירים את הפורמט - כל הידיעות החשובות מעולם קידום האתרים וה- AI, אז בואו נתחיל..

הידיעה הראשית

עדכון התוכן המועיל חוזר - ותוכן איכותי פחות מעניין אותו

בשבועות הקרובים גוגל תשחרר את עדכון ׳התוכן המועיל׳ השלישי ונראה שהפעם היא מתכוונת לדרג גבוה יותר תוכן שנכתב על ידי מומחים או אנשים המכירים טוב את הנושא שעליו הם כותבים.

גוגל עדיין תשאף להוריד תכנים לא איכותיים מתוצאות החיפוש, אבל מנגד היא תנסה למצוא את אותן ״אבני חן נסתרות״ - כלומר תכנים בעלי איכות גבוהה במיוחד גם אם הם פורסמו בבלוג קטן ולא מוכר,  כתגובה בפורום או בכל מקור אחר (במקרה של תוכן בעל איכויות נדירות).

בנוסף, גוגל דיווחה שהיא מתכוונת לשחרר את 'perspectives', שמוכר לנו מ-׳גוגל ניוז׳, גם לחיפוש הרגיל. כנראה שעדכון התוכן המועיל יהיה זה שאחראי למצוא את אותן פרספקטיבות ודעות של אנשים שכדאי לנו למצוא. 

למי שלא מכיר את 'perspectives' - מדובר ברכיב המכיל תוצאות וידאו, תמונות ותגובות של אנשים מפורומים, אתרי שאלות ותשובות, מדיה חברתית ועוד.

בחיפוש הרגיל הוא כנראה ישתלב בדומה לתוצאה אפס לפני התוצאות הרגילות.


מה המשמעות מבחינת קידום אתרים?

אם חשבתם שלהיות ״עצלן״ ולפרסם מאות מאמרי AI היא הדרך לראש התוצאות, אתם צריכים לחשב מחדש את האופן שבו אתם מקדמים.

גוגל למעשה אומרת שתוכן ארוך לא בהכרח יקבל עדיפות ותוכן שניתן לכתוב בקלות עם תוכנת AI הוא לא תחליף לניסיון ומומחיות הכותב - לכן הוא ייחשב כפחות מועיל למשתמש.

המלצתי: כתבו פחות, אבל השקיעו בתוכן שיציג אתכם כמומחים או בעלי ניסיון.

אני מניח שיהיו מי שיחלקו עליי ויציגו דוגמאות לתוכן AI שמדורג היום גבוה בגוגל. לדעתי לא רחוק היום שבו האפקטיביות של התכנים האלו תפחת.

 

לקריאה נוספת על עדכון התוכן המועיל:

https://www.marketing.co.il/helpful-content-update/

 

עוד חדשות SEO ו- AI

הקונגרס האמריקאי דן ברגולציה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית

סאם אלטמן מנכ״ל OpenAI מופיע בפני ועדת הקונגרס בדיון על רגולציה בסרטון שמעלה את החששות והסכנות הטמונות בטכנולגיית הבינה המלאכותית.

https://www.youtube.com/watch?v=P_ACcQxJIsg

 

אפליקציית ChatGPT עכשיו גם באייפון

כל מילה מיותרת, אבל למי שרוצה מצורף הקישור לידיעה הרשמית:

https://openai.com/blog/introducing-the-chatgpt-app-for-ios

 

׳בארד׳ של גוגל מוציא יותר קישורים למקורות

בשורה משמחת: רכיב ה- AI של גוגל מתחיל להפנות ליותר מקורות בתשובות שלו. 

יכול להיות שחלק מהקידום אתרים שלנו בעתיד יהיה לנסות להיות המקור שממנו ׳בארד׳ שואב אינפורמציה ולקבל ממנו טראפיק.

אנחנו ננסה לחקור כיצד ניתן להפוך למקור עבור ׳בארד׳ ונעדכן בממצאים.

https://bard.google.com/

 

גוגל מתחילה למחוק חשבונות ג׳ימייל ישנים

אם לא השתמשתם בג׳ימייל שלכם מעל שנתיים גוגל כנראה תמחק את החשבון ממש בקרוב. רוצים לשמור את החשבון שלכם? כנסו אליו, קראו מייל או השיבו לאחד - בקיצור תתחילו להשתמש בחשבון או שתאבדו אותו.

 

חדשות SEO מהשכונה 

ב- 04.06.2023 אנחנו ננתח את אתר Seowise במסגרת ׳כליום לייב׳

למי שלא קרא את הניוזלטרים הקודמים, seowise הוא אתר שהגיע לראש תוצאות החיפוש בתוך שבועיים וחצי.

רבים צפו שהוא ייפול מהר כפי שהוא עלה, אבל השבוע seowise סוגר כבר 5 שבועות בדף הראשון של תוצאות גוגל עם המונח ׳קידום אתרים׳.

כאשר נגיע ל-1000 חברים בקבוצת הוואטסאפ אנחנו נפרסם איך עשינו זאת צעד אחר צעד, אבל בינתיים אתם מוזמנים לניתוח בלייב של האתר.

הרישום לשידור הלייב ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר:

https://www.seowise.co.il/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9D-%D7%A2%D7%A9%D7%95-%D7%90%D7%AA-%D7%96%D7%94/

 

בשבוע הבא ׳כליום׳ תשיק את עדכון ארתור (גרסה 8 של המערכת)

כן, אחרי כשנה ורבע של עבודה ׳כליום׳ תציג לשוק את הגרסה השמינית של המערכת הכוללת פיצ׳רים ותוספות רבות.

בין הדברים החדשים שניתן יהיה למצוא במערכת:

  • התממשקות לכלים של גוגל (GA4 ו-סרץ קונסול)
  • יצירת דשבורדים אישיים לעבודה ולשיתוף עם לקוחות
  • מנגנון שליחת דוחות אוטומטי ללקוח
  • רשימת דפים מזיקים לאתר (שלא תואמים את דרישות עדכון התוכן המועיל שהזכרנו בידיעה הראשית)
  • כלי למחקר מילות מפתח בלחיצת כפתור
  • גרף דינאמי של התפלגות ההקלקות בגוגל ישראל לפי מיקום

ועוד פיצ׳רים רבים..

בנוסף יהיו שינויים בחבילות הקיימות וגם צפויות להתווסף חבילות חדשות.
אנחנו נמשיך לעדכן בשבוע הבא.

מי שמעוניין יכול להשתמש בפרומו-קוד fire לפתיחת חבילת Enterprise במחיר קטן של 497 ש״ח בלבד + מע״מ, הירשמו ל-׳כליום׳ או היכנסו לחשבון שלכם להזנת הפרומו-קוד:

https://app.kolyom.co.il/
 

עומר