השבוע יש לנו כל כך הרבה מה לספר לכם – ממש התלבטנו אם לפצל את הניוזלטר לשניים. אבל אתם יודעים מה אומרים על חדשות של אתמול.

אז תכינו קפה קר ובואו נתחיל... עם ידיעה ראשית ארוכה ועוד שפע של עדכונים.

הידיעה הראשית

מבלי לנסות להישמע כמו תקליט שבור, השינויים היומיים בגוגל ממשיכים להשפיע על מקדמים ואנשי המקצוע. אחת הבעיות המרכזיות שמציקה לרבים היא העובדה שכלי ה-SEO שלהם אינם מציגים תוצאות מדויקות של המיקומים למילות המפתח בגוגל.

הדבר גורם לבעיה בדיווח ללקוחות, להתקף שמחה (או התקף לב - תלוי אם הכלי שלך מציג עלייה או ירידה במיקומים) שאחר כך מתברר כמיותר.
 
בעקבות הפוסט שפרסמה גילי בפרלמנט ה-SEO (ראו בתמונה) החלטנו להרים את הכפפה ולתת הסבר:


 

זה לא סוד שהחודשים האחרונים בגוגל סוערים; אבל ניתן לומר שבישראל היו רק כמה תאריכי מפתח, שבהם כמות השינויים הייתה גדולה עם השפעה ניכרת על הרבה אתרים.

זה התחיל עם עדכון הפנטום של ה- 19.05 והגיע לשיא כחודשיים אחרי עם עוד עדכון פנטום בתאריך 18.07 (החל מה-27.07 אנחנו רואים גל שני לעדכון זה).

במייל האחרון ששלחתי, עדכנתי מה לדעתי גורם לתנודות בגוגל – ניסוי כלים של ענקית החיפוש לפני השקת עדכון משמעותי באוגוסט. מצד שני, בחו"ל תמונת המצב הרבה יותר "גרועה" מאשר אצלנו בישראל.
 

מהן הסיבות להבדלים העצומים בין גוגל ישראל ל- google.com?

להבדיל מישראל, בארה"ב גוגל מנסה הרבה מאוד כלי AI וגם שינויים ויזואליים בתוצאות החיפוש.

סונדאר פיצ'אי (מנכ"ל גוגל) אמר את הדברים האלה לאחרונה:
"אנחנו כל הזמן מביאים חידושי AI לחיפוש – זה השלב הבא במסע... עם הזמן ככה יעבוד החיפוש ואנחנו בונים את האבולוציה הגדולה הבאה בחיפוש". פיצ'אי הוסיף ואמר שניסוי החיפוש הג'נרטיבי (SGE) מקבל שבחים מהקהל עד כה.
 
אם להתחשב בקהילת ה-SEO כקהל, הביקורות שם רחוקות מלהיות טובות:
לילי ריי, מהנשים המובילות בתעשיית ה- SEO, צייצה ש- SGE "מרגיש כמו ילד קטן בן 8 שמנסה להשוויץ עם עובדות רנדומליות ולא רלוונטיות כדי שנחשוב שהוא נורא חכם". בהזדמנות אחרת היא תמהה אם גוגל מודעים לעובדה שאי אפשר להתייחס לתשובות שהם מביאים ב- SGE כאמינות.

אחרים בתעשייה התלוננו על כך שה- SGE לא נותנת קישורים למקור או "גונבת" את זכויות היוצרים של בעלי האתרים כאשר לפעמים היא מעתיקה מילה במילה את הטקסט המקורי.
 
עוד סיבה להבדלים העצומים בין ישראל לארה"ב היא הפורמטים הוויזואליים השונים שגוגל מנסה לדף התוצאות – את חלקם תוכלו לראות במאמר הבא של "השולחן העגול":

https://www.seroundtable.com/google-search-visual-tests-35770.html
 
העיצובים החדשים עומדים לשנות את התנהגות הגולשים ואת אחוזי ההקלקות בתוצאות החיפוש בגוגל (ראו בהמשך ידיעה נוספת על הפיצ'רים החדשים בגוגל, שיגזלו מכם טראפיק).  

חשוב להבין שחלק מהניסויים האלה הם שינויים שלא יגיעו בסוף למנוע החיפוש. יכול להיות שמה שאנחנו רואים עכשיו הוא הצצה מוקדמת למנוע החיפוש העתידי משולב עם AI, אבל זה עדיין לא המוצר הסופי.


 
בלבלת אותי – איך כל זה קשור ל-"זיופים המטורפים" של Ahrefs ו- RankRanger?

מבלי להיכנס יותר מידי לפרטים טכניים של איך הכלים האלה עובדים, במקרים מסוימים הם עשויים "לספור" חלק מתוצאות ה- AISERP Features ואלמנטים עיצוביים אחרים כתוצאות רגילות.

לדוגמא אם SGE מביא מספר תוצאות או אם יש 10 מוצרים (כמו בתמונה בהמשך) ורק אחריהן מופיעות התוצאות האורגניות, יכול להיווצר מצב שהדירוגים שהם יציגו יהיו לא נכונים.

ואם אתם חושבים (בצדק) שאנחנו מסתכלים על תוצאות בגוגל ישראל, שאין בו עדיין את כל הבלאגן הזה – תחשבו שוב – AhrefsRankRangerSEMrush וכלים עולמיים נוספים לא באמת מבצעים חיפוש מישראל.

הכלים האלו נמצאים בחו"ל והם סורקים משם את התוצאות - עד היום הדבר גרם לזיופים קטנים במיקומים, אבל עכשיו כפי שהגדירה זאת גילי – הזיופים הם מטורפים.
 
 
 

אז מה עושים?

חפשו כלים תוצרת "כחול-לבן" שסורקים את גוגל ישראל ומרכזים בו את המאמצים שלהם.
אצלנו ב-'כליום' למשל אין הבדלים גדולים בין תוצאות החיפוש הידניות לבין המיקומים שמציגה המערכת.

אין לי מושג איך עובדים שאר הכלים המקומיים – פשוט תשאלו את בעלי הכלים אם הם סורקים בעצמם את התוצאות של גוגל או אם לוקחים את המידע של המיקומים ב- API מהכלים העולמיים שהזכרנו (או כלים/ מאגרי מידע עולמיים אחרים).

אם תקבלו תשובה שהכלי סורק בעצמו את התוצאות בגוגל ישראל – יש לכם אור ירוק לעבוד איתו 😊

 

עוד ידיעות SEO ו-AI

שמות אתרים בתוצאות גוגל – איך תשלטו בשם האתר שלכם?

גוגל משחררת לתוצאות החיפוש את שמות האתרים:


החל מה-28.07 שם האתר יופיע בתוצאות החיפוש עבור אתרים וסאב-דומיינים.

גם בישראל כבר זכינו לראות תוצאות עם שמות האתרים, אבל לא כל הזמן – כנראה שהעדכון עדיין רץ ולא הגיע לכל הדאטה-סנטרים של מנוע החיפוש.

אם קיבלתם שם, שפחות מייצג את המותג שלכם, לפחות כרגע יש לכם שליטה על כך* – ראו כיצד ניתן לשלוט בשם שקיבלתם מגוגל במאמרים המצורפים בהמשך.
 
מאמרים לקריאה נוספת:
https://developers.google.com/search/blog/2023/07/sitenames - הפוסט הרשמי של גוגל

https://developers.google.com/search/docs/appearance/site-names - מידע נוסף הכולל גם את הדרך לשנות את השם שקיבלתם
 
* אני מניח "שהמעקף" לשינוי שם האתר יבוטל בעתיד אם יעשה בו שימוש לרעה של מיתוג יתר דוגמת הוספת סופרלטיבים כמו "איש השיווק הטוב בעולם", "חברת הקידום מס'-1 בישראל" וכדו'


גוגל לא נותנת הנחות לאתרי אי-קומרס

אם חשבתם שגוגל תקל על אתרי אי-קומרס מבחינת התוכן המופיע בעמודי מוצרים, נראה שבקרוב דפי מוצרים עלולים לגרום נזק למיקומי האתר כולו.

מדובר בבעיה אמיתית; אם יש לכם אתר עם מאות או אלפי מוצרים זאת משימה קשה לכתוב על כל מוצר תוכן ייחודי, שיהפוך אותו לדף תוכן איכותי (במקום להכיל רק שם מוצר, מחיר ועוד כמה נתונים בסיסיים).

נראה שהאחראי לזה הוא לא אחר מאשר עדכון ה- reviews (הרחבה של העדכון product reviews).
 
איך בכל זאת אפשר לעשות אופטימיזציה לאתרי קומרס? 
הנה כמה המלצות:

  • הוסיפו יותר פרטים ונתונים על המוצרים. לדוגמא תכונות של המוצר, ביקורות שלכם הכוללות ניסיון אישי (אחרי שניסיתם את המוצר), אופן השימוש המומלץ וכיוצא בזה.
     
  • איסוף ופרסום סקירות של לקוחות -  UGC(תוכן שמיוצר ע"י הגולשים), שיציגו מידע/ שימושים אפשריים נוספים למוצר, יוסיף הרבה תוכן וערך, שאולי חמק ממחלקת השיווק שלכם. שימוש בתוכן כזה בסופו של דבר יכסה יותר "כוונות משתמש" שונות מה שייתן יותר ערך למשתמשים - וזה בסופו של דבר מה שגוגל מחפשת.
     
  • הפיכת דף המוצר ל-Hub המפנה לסקירות איכותיות נוספות.
     

למה חשוב להשקיע כל כך בכל דפי המוצרים?
 
הכירו את ה-"שופינג גרף" של גוגל:

https://blog.google/products/shopping/shopping-graph-explained/


GSC מציג פחות קישורים – האם זה מעיד על כיוונים עתידיים?

הרבה שינויים קורים לאחרונה גם בסרץ' קונסול של גוגל – קצב סריקה מואץ של אתרים, הצגת יותר דפים שאינם מאונדקסים (404 ודפים נוספים) ולאחרונה נתקלנו גם במצבים בהם הקונסול פתאום מציג הרבה פחות קישורים נכנסים לאתר וקישורים פנימיים.

ייתכן שמדובר ב-גליצ' או שגוגל החליטה להסתיר את המידע (ואולי הדבר בכלל מעיד על הכיוונים העתידיים של מנוע החיפוש – פחות להתייחס לקישורים בדירוג).


 
פחות טראפיק לאתרים – הצצה מוקדמת מתוצאות החיפוש וגלילה אינסופית

האם גוגל עוזרת לגולשים להפחית את "חרדת הקליק" (תאמינו או לא יש גולשים שמפחדים מ-לאן ייקח אותם הקליק) או שפשוט מדובר בעוד דרך להשאיר אותנו בדף התוצאות?

גוגל שוקלים להציג "הצצה מוקדמת" לאתר ישירות מהחיפוש – דבר שיעזור לגולש להחליט האם להקליק או לא. גלן גייב מציג וידאו קצר של איך תיראה ה-"הצצה המוקדמת":

https://twitter.com/glenngabe/status/1684540909218582528?s=20
 
עוד פיצ'ר שכבר עלה לפני מספר חודשים הוא הגלילה האינסופית של תוצאות החיפוש שגם הוא מן הסתם משנה במעט אחוזי הקלקה (כרגע לא באופן משמעותי לפי מה שאנחנו רואים ב-'כליום').


בארד ו- ChatGPT: התמונה הגדולה

שני הבוטים המתחרים מתחילים להבין תמונות יותר טוב – לא ניסיתי, אבל הכיוון הזה היה ידוע מראש.

מתי יתחילו גם עם פורמט הוידאו? לפי הקצב של הדברים כנראה בקרוב.
---
 
בהוליווד נמשכות השביתות של תסריטאים ואנשי התוכן מאיגוד הכותבים כבר מספר חודשים; לפני כשבועיים הצטרפו אליהם 160,000 שחקנים מהתאחדות השחקנים למלחמה נגד גניבת המשרות ע"י טכנולוגיות AI.

אני לא אתפלא אם בקרוב יצטרפו גם צלמים, במאים ואנשי מקצוע נוספים ככל שהטכנולוגיה תתקדם מכתיבת תוכן לתמונות, וידאו ופורמטים נוספים.
 
האם אנחנו בדרך לבלוקבאסטר ההוליוודי הראשון שיוצר 100% ע"י AI?
נשמע בדיוני, אבל אולי עוד כמה שנים זאת תהיה המציאות החדשה.
 
מאמר לקריאה נוספת:

https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jul/19/the-hollywood-strike-can-and-must-win-for-all-of-us-not-just-writers-and-actors


 
לא ניתן לדעת אם תוכן הוא AI – ChatGPT פרסמו והורידו!

אם בצאט GPT לא יודעים לזהות האם התוכן נכתב ע"י בוט או כותב אנושי, מה יגידו כל הכלים האחרים?

כן, זאת לא בדיחה צאט GPT שחררו כלי שבודק את אחוז התוכן הרובוטי בתוכן, אבל הם החליטו להוריד אותו כי זה לא עובד. ב- 20.07 הכלי הוסר סופית וכרגע ניתן לראות דף 404 בכתובת:

רוצים בכל זאת כלים שיגידו לכם אם מדובר בתוכן רובוטי או אנושי?
ב- SEL פרסמו רשימה של 16 כלים (כולל הכלי של צאט GPT, שכאמור ירד כבר):

https://searchengineland.com/ai-chatgpt-content-detectors-395957
 
מצד שני, אם מובילת השוק מחליטה להסיר את הכלי שלה לא הייתי סומך על כלים אחרים יותר מידי.

האם מדובר בבשורה למקדמי אתרים שניתן להשתמש בתוכן רובוטי?

גוגל אמרו, כפי שדיווחנו מספר פעמים בעבר, שממש לא מעניין אותם אם התוכן הוא רובוטי 100% או אנושי 100% - הקו המנחה היחידי לדירוג הוא איכות התוכן והערך לגולש.

ביום שני הקרוב (31.07) בשעה 20:00 אנחנו נציג קייס סטאדי של אתר ספא, שכמעט הכפיל את הטראפיק שלו פי 3 מ- 2215 גולשים במאי ל-5872 ביולי:


 
איך עשינו זאת?

ניחשתם נכון, שימוש נבון ב-'כליום', תוכן AI ועוד כמה פעולות 😊 (לא קישורים).
 
זאת הכתובת להירשם לשידור (שנדבר בו גם הכנת האתר לעדכון התוכן המועיל 3 של גוגל ו-"באקטס"):

https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZIlfuitrTwiH9It0yyxDTiHOj4M0FqunofQ


אילון מאסק שם X על כולם/ תובע חברה ישראלית/ לוקח את ה-handle X@ בלי לשלם – מקבץ ידיעות

בזמן האחרון נראה שאילון מאסק הוא בכל מקום, אז ריכזנו מספר ידיעות קצרות על מעלליו:

  • אילון מאסק שם X על כולם – מסתבר ש-X כל כך חשוב מבחינתו שהוא החליט לשנות את הלוגו המוכר של הציפור הכחולה, שליוותה את המותג טוויטר מ-2006, ב- X מכוער.



    בינתיים השינוי רק יצר בלבול גדול בקרב משתמשים כאשר באפ-סטור האפליקציה עדיין מופיעה עם הלוגו הישן.

    המיתוג מחדש הוא מעט בעייתי גם בשל העובדה שיש הרבה מאוד חברות טכנולוגיה שמשתמשות באות X בשם שלהן ובחומרים שיווקיים, אבל בעיקר בשל הפגיעה האדירה למותג. מומחים מעריכים את הנזק הכלכלי לטוויטר איפה שהוא בין 4 ל- 20 מיליארד דולר.

    https://time.com/6297303/twitter-x-rebrand-cost/

     
  • חברת X corp. (טוויטר לשעבר) תובעת את החברה הישראלית Bright Data על סריקה ומכירת מידע של משתמשי טוויטר:

     https://news.bloomberglaw.com/privacy-and-data-security/elon-musks-x-corp-sues-israeli-company-over-data-scraping
     
  • חברת X corp. החליטה לקחת את ה- handle @X ממשתמש טוויטר שהחזיק בו מאז שנת 2007. במכתב שקיבל המשתמש לא הוצע פיצוי הולם, למעט הזמנה לביקור במשרדי החברה וקבלת כמה הטבות + מספר פריטי SWAG של טוויטר.

    על החתום הופיע השם X בלבד:

    https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/elon-musks-takes-x-handle-longtime-twitter-user-rcna96074


חדשות טובות לפייסבוק – שנת ההתייעלות של צוקרברג מביאה תוצאות

כנראה אי אפשר לדבר על אחד (מאסק) בלי להזכיר את השני – מארק צוקרברג.

חברת Meta מצליחה אחרי "שנת היעילות" של צוקרברג להציג רווח גבוה מהצפי וגם עליה של 11% במכירות. אחרי שלושה סבבי פיטורים ושינויים של הפרוייקטים בחברה נראה שפייסבוק שוב בכיוון הנכון.
 
הישג מרשים לחברה הוא שכרגע פייסבוק נמצאת בשימוש של כ- 40% מהאוכלוסייה בעולם! (כשלושה מיליארד משתמשים בחודש).
 
עוד הישג מרשים הוא אפליקציית Threads, שהציגה את הצמיחה המהירה ביותר והגיעה ל-100 מיליון משתמשים ב- 4 ימים בלבד (ChatGPT עשו את זה בחודשיים בערך):


מצד שני, הרבה משתמשים נטשו את האפליקציה אחרי כשבוע וחצי – ימים יגידו אם מדובר בהצלחה או ניסוי כושל.
 
 
מאמרים לקריאה נוספת:

https://www.investors.com/news/is-meta-stock-still-a-buy-after-facebook-parent-surges-on-earnings-outlook/

https://www.businessinsider.com/meta-facebook-apps-used-half-world-population-earnings-mark-zuckerberg-2023-7

https://explodingtopics.com/blog/threads-users

 

חדשות SEO מהשכונה 

Buckets – הפיצר הכי טוב שהוצאנו, אבל הוא לא יהיה זמין לכולם

עדכון ארתור (השם לעדכון גרסה 8 של 'כליום') עדיין לא הסתיים ובשבוע הקודם בצענו ריענון נוסף שלו שכולל בין השאר שיפורי מהירות, תיקון מספר באגים ואת הוספת הפיצ'ר "באקטס".

חלק מהמשתמשים כבר הגדירו את "באקטס" כפיצ'ר הכי טוב שנוסף בגרסה הנוכחית, אבל כרגע הוא בבטא ולא זמין לכולם.
 
אם לא עקבתם, זה המקום להזכיר חלק קטן מהפיצ'רים החדשים של 'כליום' גרסה 8:

  1. התממשקות לגוגל קונסול ו-GA4.
  2. דשבורדים ודוחות אוטומטיים ללקוחות.
  3. Traffic Opportunities – כלי לאיתור הזדמנויות להשגת טראפיק מהיר.
  4. Roger – כלי AI ליצירת מחקר מילים בקליק וזיהוי פוטנציאל הטראפיק האורגני שלך.
  5. איתור דפים בעייתיים, שאינם עומדים בדרישות "עדכון התוכן המועיל" של גוגל.
  6. ועוד שלל פיצ'רים...

 
מחר ב- 20:00 אנחנו עולים ל-לייב שבו נראה לכם כיצד להתכונן 'לעדכון התוכן המועיל' של גוגל, שצפוי לעלות באוגוסט וגם נציג לכם את הקייס סטאדי שהזכרתי קודם.
 
מי שיגיע ל-לייב יוכל גם לראות את הפיצ'ר החדש "באקטס" ואיך ניתן להשתמש בו על מנת למנוע גניבת טראפיק ע"י מתחרים, להבין אלו תחומים מביאים הכי הרבה טראפיק לכם ולמתחרים שלכם ועוד.
 
בלייב נספר לכם גם כיצד תוכלו להצטרף להיות בטא טסטרים של "באקטס".
 
זה הקישור להצטרף ללייב:

https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZIlfuitrTwiH9It0yyxDTiHOj4M0FqunofQ
 
עומר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *