האמת, לא חשבתי שיהיה לנו דוח מצב ה- SEO עם יותר ידיעות מקומיות מעניינות מאשר עדכונים מהעולם. אבל בזמן שאין הרבה מה לחדש מהעולם, השוק הישראלי מתחיל להיות צפוף!!
אז בואו נתחיל...
הידיעה הראשית
רק בחודש מאי האחרון עוד הייתה תחושה שיש מספר "שחקנים" גדולים בכל אחד מהתחומים הקשורים לקידום אתרים – תוכנות קידום, קישורים ותוכן.
אבל מאז מאי, בערך כל שבועיים מגיעה ידיעה על שחקן חדש שמצטרף לשוק הישראלי, הצפוף גם ככה.
באמצע מאי, התבשרנו על שירות חדש בשם YouSell, שנכנס לזירת 'בניית הקישורים' ומציע כ- 350 אתרים מהם ניתן לרכוש קישורים לצורך קידום. השירות הצטרף לשירותים הקיימים של דיגיפארם (מבית עשהאל), ביי-לינקס וביי-פוסט הוותיקים.
למעבר אל השירות ניתן להקליק על הקישור הבא:
https://www.yousell.co.il/
בזירת 'תוכן AI' הייתה לנו עד לפני כחודש תוכנה אחת בלבד כחול-לבן, שסיפקה תוכן רובוטי: לייזי SEO (שהיא למעשה מיתוג מחדש ל-סקיירוקט של ג'וש). לאחרונה החלה לפעול במחוזותינו תוכנה נוספת – Kwin – שאיכות התוכן שלה גבוהה במיוחד.
לבדיקת איכות התוכן של Kwin, ניתן להקליק על הקישור הבא:
https://platform.kwin.co.il/
היום אני יכול לבשר לכם כי שירות שלישי של תוכן AI צפוי להיכנס לשוק בשבועיים הקרובים. להבדיל משני הספקים הקיימים, השירות החדש הולך להציע פורמט שונה ליצירת תכני AI.
לצערי אני מנוע מלהרחיב בפרטים נוספים, אבל אני כן יכול לומר לכם שלבעלי אתרים הפורמט החדש כנראה יהיה נוח יותר ממה שיש לשוק היום להציע.
נראה שהתחרות על צרכי תוכן AI עומדת לעלות מדרגה.
עוד זירה עם הרבה שינויים לאחרונה היא 'תוכנות קידום אתרים'.
במשך מספר שנים זפו הייתה השירות היחידי בישראל. היא אפשרה להוציא דוח מיקומים ללקוחות עם מילות המפתח מהיום שבו הוספתם אותן לפרוייקט ולשלב מספר נתונים מתוך הכלים של גוגל.
המחיר הגבוה, הממשק המיושן של המערכת והעובדה שבמשך שנים לא נוספו בה אפשרויות חדשות (עד לרגע זה לדוגמא לא ניתן לחבר אנליטיקס 4 לפרוייקט), גרמו להרבה משתמשים לעזוב לכלים מתקדמים יותר מהארץ ומחו"ל.
שניים מאותם כלים הם מתחרים מקומיים:
מערכת 'כליום' (גילוי נאות - בבעלותי) - שעוזרת לעסקים להשיג יותר טראפיק אורגני לאתרים שלהם באמצעות כלים לניתוח ביג דאטה (Big Data). כרגע בסיס הנתונים של 'כליום' עומד על יותר מ- 15,000,000 מילות מפתח בעברית, מה שהופך אותה לתוכנה עם המידע הגדול ביותר של מונחים בעברית, בהשוואה לכלים האחרים הקיימים בשוק.
'כליום' מאפשרת כמובן לעשות בין השאר פעולות יומיומיות דוגמת מעקב מיקומים (כולל מיקומים היסטוריים), להתממשק לכלים של גוגל, לשלוח דוחות ללקוחות ו/או ליצור דשבורדים לעבודה ולשיתוף.
אחד מיתרונותיה הגדולים הוא העובדה שהיא סורקת בעצמה את גוגל ולכן יש לה נתונים רבים על האתר שלך וגם על אתרי המתחרים, מה שמאפשר לקבל תובנות רבות לקידום.
הייבר (בבעלות שמול) – כלי שהמיקוד שלו הוא על פיצ'רים לניהול משימות למקדמי אתרים. גם התוכנה הזאת מאפשרת לבצע מעקב מיקומים והוצאת מידע מהכלים של גוגל.
חזרתו של 'ביגר'
כלי שעשו לו 'אאוטינג' בשישי האחרון במספר קבוצת וואטסאפ הוא תוכנת 'ביגר' אף היא מבית 'כליום'. אומנם השקתו הייתה מתוכננת רק לעוד שבועיים קדימה, אבל מכיוון שבסופ"ש הופצה הידיעה על קיומו, זה המקום לומר עליו מספר מילים.
המערכת כרגע נמצאת בטסטים אחרונים ולכן חלק מהדברים עדיין לא עובדים בדיוק כפי שהיינו רוצים. בנוסף, מספר פיצ'רים שתכננו להוסיף לפני ההשקה הרשמית, עדיין לא עלו.
מהו שירות 'ביגר ביזנס'?
אם אתם עוקבים אחרינו הרבה זמן, אולי אתם זוכרים שבספטמבר 2020 - בתקופת המיתון של הקורונה - השקנו את 'ביגר' ככלי מעקב מיקומים לעסקים קטנים.
לפני מספר שבועות דיברתי עם סער מחברת 'קידום מנצח' ויחדיו הגענו למסקנה שיש מקום בשוק לכלי פשוט! לא כלי למקצוענים או לעסקים שרוצים ללכת All-In על קידום האתר שלהם, אלא כלי שנותן בממשק פשוט ונוח רק את הפונקציות שחשובות לבעלי אתרים ו/או עסקים.
אז הפשלנו שרוולים, עשינו ממשק פשוט בעברית והוספנו שלל פיצ'רים שלא היו זמינים בשירות המקורי.
אילו פיצ'רים יהיו בביגר 2.0?
נתחיל מכך ש-'ביגר' הוא כלי חינמי! הוא מאפשר לכם כל יום לעשות 3 חיפושים לצורך מחקר מילות מפתח או מחקר אתרי מתחרים.
מי שרוצה להגדיל את כמות החיפושים היומית ל- 30, יכול להירשם בחינם לשירות ולבצע את החיפושים מתוך חשבון המשתמש שלו. החשבון החינמי מאפשר לכם גם אפשרות לשמור את רשימת מילות המפתח שתרצו לקדם.
מי שרוצה לפתוח פרוייקטים לצורך מעקב אחר מיקומי מילות המפתח שלו ו/או להוציא דוחות מיקומים (הכוללים גם מידע מגוגל אנליטיקס 4 וסרץ קונסול), יוכל לעשות זאת במחיר סמלי - החל מ-49.9 + מע"מ.
מכיוון שמדובר בשיתוף פעולה בין 'כליום' ו- Kwin (ספקית תכני AI שהזכרתי קודם) כל מי שיבחר חבילה בתשלום של 'ביגר' יקבל גם אפשרות לפתוח יוזר להתנסות ראשונית בחינם ליצירת תכני AI.
ביום שני הקרוב (19.06) בשעה 20:30 אנחנו נעשה לייב חגיגי שבו נציג את 'ביגר' וגם נחשוף כלי חדש נוסף שיעלה ב- 'כליום', שאתם לא תרצו לפספס...
בשעה 21:00 יצטרף אלינו לשידור בן, אחד מאנשי השיווק הטובים בארץ, לשיחה על שיווק בתקופה המאתגרת הזו שאנחנו חיים בה (אם תרצו להיפגש איתו לשעה, אתם כנראה תאלצו להיפרד מ-2500 ₪, אבל בלייב שלנו תוכלו לשאול את בן את כל השאלות שתרצו).
השתתפות בלייב החגיגי דורשת רישום מוקדם בקישור הבא:
https://us06web.zoom.us/meeting/register/tZMldu2grzsqGtBgLH1vV0kg5dePejOceeNk
ואם אתם רוצים כבר לבדוק את יכולות 'ביגר' תוכלו לעשות זאת מהקישור הבא:
https://bigger.co.il/
עוד ידיעות SEO ו-AI (קצרים)
המעבר ל-GA4 השעון מתקתק
ב-01 ליולי אנחנו נפרדים מגוגל אנליטיקס יוניברסל (GA3). השירות יפסיק לאסוף נתונים אם כי עדיין תוכלו במשך מספר חודשים לחזור אליו לראות את הנתונים הישנים שלכם.
אם עדיין לא הכנתם את עצמכם למעבר לאנליטיקס 4, הגיע הזמן.
https://support.google.com/analytics/answer/10089681?hl=en
בינג צ'אט בכרום
אחד הדברים המעצבנים, למי שרצה להשתמש בצאט AI של 'בינג', הוא העובדה שלא יכולנו לעשות זאת באף דפדפן מלבד edge של מיקרוסופט.
אם גם אתם התבאסתם מזה, לאחרונה הושקו מספר תוספים שיאפשרו לכם להשתמש בצ'אט של מיקרוסופט בכל דפדפן שתרצו:
https://chrome.google.com/webstore/detail/bing-chat-for-all-browser/
אירופה נגד AI
בעוד שאין ספק שלא ניתן לעצור את מהפכת הבינה המלאכותית, בשבוע האחרון אושר בפרלמנט האירופאי חקיקת רגולציית ה- AI. מטרת החקיקה היא להבטיח שחברות יפתחו כלי בינה מלאכותית אחראיים שלא "מסכנים את האנושות".
לפי החוק כל טכנולוגיות הבינה המלאכותית יסווגו לפי מידת הסכנה שהן מציבות וקנסות של עשרות מיליוני יורו צפויים להינתן לחברות שמפתחות כלים עם רמת סכנה גבוהה.
עומר